Man i klätterpark med sele vid träd ger tummen upp

Klättra bland trädtopparna

Banor på olika höjder och nivåer

Här i klätterparken väntar ett äventyr fyllt av klättring, balansutmaningar och fartfyllda ziplines.  

Hos oss i natursköna Orsa Grönklitt hittar du flera banor med varierande svårighetsgrad. Banorna är indelade i svårighetsgrader med färgkoder, precis som för våra skidbackar. Här kan du utmana din balans, styrka och ditt mod i en trygg miljö, oavsett om du är nybörjare eller van klättrare. 

Ditt klätterpass varar i hela 2,5 timmar - gott om tid att testa alla banor, upplev favoriterna igen och njuta av upplevelsen.

Välj någon av följande starttider: 10:00, 10:30, 11:00, 11:30, 13:00, 13:30 och 14:00. Sista starttid är kl.14.00. Inga säkerhetsgenomgångar sker mellan kl.11.30-13.00.

Pris v. 25-34
Från 10 år: 390 kr
5-9 år: 320 kr

Pris v. 35-39
Från 10 år: 300 kr
5-9 år: 250 kr

Handskar finns att köpa på plats för 40 kr, och du väljer själv om du vill klättra med eller utan handskar.

Säsongskort finns att köpa på plats. Pris för 10 år och uppåt 1 390 kr (5-9 år 1 140 kr). 

Gröna banor: minst 110 cm lång. Blåa banor: minst 140 cm lång. Röda banor: minst 150 cm lång. Barn under 6 år ska ha med en klättrande vuxen i de gröna banorna, barn under 10 år ska ha med en klättrande vuxen i de blå och röda banorna.

Paket & erbjudanden

Är ni en grupp som önskar besöka oss utanför parkens öppettider? Vi kan anordna ett besök utanför parkens ordinarie öppettider! Kontakta oss på mejl: konferens@orsagronklitt.se 

Frågor och svar

Hur köper jag biljett?
Var löser jag in min biljett?
Var köper jag mitt säsongskort?
Är säsongskortet personligt?
Vilka längdkrav finns det på respektive bana?
Finns det någon åldersgräns?
Måste jag ha en vuxen med mig?
Måste jag lösa biljett om jag bara följer med som besökar?
Vilka är öppettiderna?
Deltagarvillkor
Var samlas vi innan säkerhetsgenomgången?
Vilken typ av information får man innan man börjar klättra?
Kan parken bli fullbokad?
Kan man ha med egen mat?
Vad händer om vädret bli dåligt?